- ÎCS „Premier Energyˮ SRL informează că din cauza datoriei în creștere, neachitată de întreprinderea S.A. „Apă-Canal Chișinău”, începând cu data de 26 ianuarie, curent, vor fi operate noi deconectări la mai multe locuri de consum, inclusiv cele în care își are sediul administrativ furnizorul de apă.
- Datoria totală a S.A. „Apă-Canal Chișinău” constituie deja 73,2 milioane de lei, din care 44,7 milioane de lei conform facturilor cu termenul expirat.
- Pentru neadmiterea creșterii în continuare a datoriilor, furnizorul de energie a propus elaborarea unor grafice de deconectare în evantai, astfel încât volumul total de energie electrică consumată să corespundă posibilităților de plată a SA „Apă-Canal Chișinău”.
ÎCS „Premier Energy” SRL a tratat cu respect și înțelegere rezonabilă situația financiară dificilă a SA „Apă-Canal Chișinău” și până la ajustarea prețurilor pentru serviciul de alimentare cu apă și canalizare nu a apelat la toate mecanismele legale pentru apărarea drepturilor sale în calitate de furnizor față de care SA „Apă-Canal Chișinău” are datorii, situație care nu mai poate fi acceptată în continuare.
Menționăm că în pofida multiplelor notificări expediate către S.A. „Apă-Canal Chișinău”, unele instituții de stat de profil și administrația publică locală cu privire la necesitatea stabilirii unor soluții constructive de stingere a datoriei acumulate pentru energia electrică consumată și depășirea situației respective, cu regret, până la moment starea de lucruri nu s-a schimbat. SA „Apă-Canal Chișinău” nu a realizat acțiuni concrete îndreptate spre soluționarea situației create și nu a propus un mecanism fiabil în acest sens, datoria furnizorului de apă continuând să crească cu fiecare zi.
Precizăm că sumele propuse de SA „Apă-Canal Chișinău pentru achitarea în tranșe lunare sunt insuficiente, nu duc la micșorarea reală a datoriei și nici măcar nu acoperă consumul curent, ceea ce agravează situația deficitului de lichidități a furnizorului de energie. Prin urmare, riscul de a nu-și onora propriile obligații față de SA „Energocom” și alte întreprinderi din sistemul energetic care prestează servicii pentru ÎCS „Premier Energy” SRL este din ce în ce mai accentuat. Prestând un serviciu public ÎCS „Premier Energy” SRL este responsabilă, în calitate de centru al fluxurilor financiare din sectorul energetic, de sustenabilitatea acestora în raport cu companiile din domeniu, care alcătuiesc lanțul de aprovizionare cu energie electrică.
Astfel, în circumstanțele date și luând în considerație faptul că furnizorul nu poate fi obligat să continue furnizarea energiei electrice persoanei fizice sau persoanei juridice care nu își onorează obligațiile de plată prevăzute în contract sau care nu respectă condițiile aprobate de prestare a acestor servicii, ÎCS „Premier Energy” SRL este nevoită să recurgă la dreptul său legal de a deconecta instalațiile de utilizare a energiei electrice începând cu data de 26.01.2023, printre care vor fi incluse locurile de consum în care își are sediul administrativ SA „Apă-Canal Chișinău”.
Totodată, pentru încasarea silită a datoriei acumulată la plata pentru energia electrică consumată ÎCS „Premier Energy” SRL își rezervă dreptul de a se adresa în instanța de judecată cu solicitarea recuperării datoriei și a oricăror costuri și plați/daune adiționale în legătură cu întârzierea executării obligațiilor de plată.
ÎCS „Premier Energy” SRL speră ca furnizorul de apă să caute de urgență soluțiile optime pentru prevenirea eventualelor consecințe negative legate de sistarea furnizării energiei electrice și depășirea acestei situații dificile pentru ambele părți.
Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS „Premier Energy” SRL