- ÎCS „Premier Energyˮ SRL informează că din cauza datoriei neachitate, pe data de 5 ianuarie, curent, a deconectat patru puncte de consum non strategice ale întreprinderii S.A. „Apă-Canal Chișinău”.
- Datoria totală a furnizorului de apă constituie deja 51 de milioane de lei, din care 18 milioane de lei conform facturilor cu termenul expirat.
ÎCS „Premier Energy” SRL tratează cu înțelegere situația financiară dificilă cu care se confruntă la moment S.A. „Apă-Canal Chișinău”, precizând totodată că este obligată, în primul rând, să asigure fiabilitatea furnizării energiei electrice către toți consumatorii.
Compania a adresat S.A. „Apă-Canal Chișinău”, instituțiilor de stat și administrației publice locale mai multe mesaje cu privire la depășirea situației respective, prin care a solicitat identificarea soluțiilor de plată a datoriei acumulate pentru energia electrică consumată. Cu regret, starea de lucruri nu s-a schimbat.
Totodată, ÎCS „Premier Energy” SRL precizează că în contextul actualei crize din sistemul energetic al Republicii Moldova și pe piața energetică în ansamblu, din cauza creșterii continue a prețurilor angro la procurarea energiei electrice și incertitudinea cu privire la sursele de procurare a acesteia, furnizorul de energie se confruntă cu dificultăți la colectarea plăților, ceea ce creează un deficit substanțial de lichidități. Astfel, în această situație complicată ÎCS „Premier Energyˮ SRL nu dispune de suficientă stabilitate financiară pentru a continua să susțină suplimentar SA „Apă-Canal Chișinău”.
ÎCS „Premier Energy” SRL subliniază, în mod special, că, dacă datoriile clienților săi continuă să se acumuleze, la rândul său, furnizorul nu se va putea încadra în graficul de plată pentru energia electrică necesară a fi procurată.
Sperăm că dificultățile apărute să fie depășite prin eforturi comune.
Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS „Premier Energy” SRL