La data de 10 ianuarie 2025 au intrat în vigoare noile prețuri reglementate de furnizare a energiei electrice, în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului de administrație al ANRE nr. 12 din 3 ianuarie 2025, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 5-7 (9515-9517).
În conformitate cu p. 84 din Regulamentul ANRE privind furnizarea energiei electrice, în cazul în care se modifică prețul la energia electrică furnizată, operatorul de sistem va determina cantitatea de energie furnizată pe baza consumului mediu zilnic de energie pe perioada de facturare. Exemplu: Fie că avem emisă o factură cu un consum total de 155 kWh pentru perioada 25 decembrie 2024 – 24 ianuarie 2025. Media zilnică va fi determinată prin împărțirea consumului total înregistrat (155kWh) în această perioadă, la numărul de zile (30) din intervalul respectiv. Astfel, pentru consumul total de 155 kWh, media zilnică va constitui 5 kWh. În consecință, primele 16 zile se vor calcula cu prețul vechi (până la intrarea în vigoare a noului preț de furnizare), iar următoarele 15 zile – cu prețul nou.
Totodată, în cazul în care factura nu poate fi emisă în baza indicilor reali ai contorului, în corespundere cu Articolul 137 din Regulamentul ANRE privind furnizarea energiei electrice, furnizorul este în drept să emită facturi în baza calculelor estimative ale consumului de energie electrică pe o perioadă nu mai mare de 3 luni.
Precizăm că, în mediu, lunar sunt emise circa 2% de facturi cu date estimative din totalul facturilor expediate către consumatori, care în majoritatea cazurilor se corectează prin citirea reală în luna următoare. Important de comunicat, că o factură emisă pe baza unui consum estimat nu este considerată eronată.
În acest context, ÎCS Premier Energy SRL informează consumatorii, că în cazul în care consideră că valoarea facturii nu reflectă corect calculul, aceștia au posibilitatea de a solicita clarificări suplimentare. Pentru înregistra o solicitare în acest sens, consumatorii pot completa formularul disponibil pe site-ul furnizorului „Dezacordul privind calculul indicat în factură”.
Echipa noastră de suport este disponibilă pentru asistență prin intermediul oficiului telefonic al companiei, la numărul 022 43 11 22. De asemenea, consumatorii pot să se adreseze personal în oricare dintre oficiile comerciale ale furnizorului de energie electrică.
Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS „Premier Energy” SRL