Experimentul social efectuat de Premier Energy și PNUD în 2019, care a redus consumul de energie cu 2%, va fi extins în toate gospodăriile casnice din Moldova
Până la 250.000 de gospodării casnice din Moldova vor participa la un experiment social care îşi propune reducerea consumului de energie electrică, care a atins cote fără precedent în timpul restricțiilor provocate de COVID-19. Anunțul a fost făcut pe 24 iunie, în cadrul Săptămânii UE a Energiei Durabile, celebrată și în Moldova.
Această campanie reprezintă o amplificare a unui exercițiu similar efectuat în 2019 de Premier Energy și PNUD Moldova pentru 20.000 de gospodării din Chișinău.
Astfel, gospodăriile casnice ale căror consum anual de energie în 2019 a depășit 140 kW/oră vor primi statistici care vor compara datele lor cu cele ale consumatorilor eficienți din punct de vedere energetic din comunitatea lor. Scrisorile mai conțin sfaturi și soluții pentru economisirea energiei în perioada #Staiacasă și încurajează oamenii să-și plătească facturile online, ca măsură de siguranță în timpul pandemiei de COVID-19.
„Pentru a sprijini un consum de energie mai responsabil atât în mediul urban, cât și în cel rural din Moldova, noi extindem această inițiativă în tot restul țării și toate gospodăriile casnice, cu speranța de a slăbi presiunea cererii ridicate care afectează în prezent sectorul energetic local, de a stimula un consum raţional, de a minimiza amprenta de carbon și de a motiva oamenii să opteze pentru plățile online. Vom evalua impactul extinderii acestui experiment pentru a contribui la elaborarea politicilor privind consumul de energie durabilă”, susține Dima Al-Khatib, Reprezentantă Rezidentă PNUD în Republica Moldova.
„Suntem mândri să continuăm colaborarea noastră cu PNUD Moldova, orientată spre inovare pentru a încuraja consumatorii casnici să utilizeze inteligent resursele de energie electrică, inclusiv în această perioadă dificilă de COVID-19ˮ, a remarcat Jose Luis Gomez Pascual, country manager al Premier Energy în Moldova.
„Experimentul nostru comportamental inițial, derulat anul trecut, s-a dovedit a fi unul de mare succes și am reușit să demonstrăm că normele sociale dau rezultat, consumatorii noștri reducând consumul cu circa 2% doar printr-un comportament mai responsabil. Anul acesta am mers mai departe: vrem să extindem acest experiment de succes, expediind scrisori atât clienților noștri din Chișinău, cât şi din ţară și adăugând elemente noi. Astfel, vom include o sugestie suplimentară pentru consumatorii de energie electrică să își plătească facturile online, la filialele băncilor sau ale întreprinderii „Poșta Moldoveiˮ cu respectarea strictă a măsurilor de siguranță, întru-cât este necesar încă să prevenim răspândirea virusului COVID-19 și în același timp să dispunem de suficiente mijloace în sistemul electric, asigurând continuitatea și buna funcționare a sectorului energetic și să revenim la normalitate”, subliniază Jose Luis Gomez Pascual, country manager al Premier Energy în Moldova.
Inițiativa este inspirată din programul Opower din Statele Unite ale Americii.